Na návštěvě u malíře

Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 5 do 7 let - 3. díl
Publikace je volným pokračováním dvou předchozích - Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly.

Číst více
135,00 Kč (s DPH)
Odkaz:
623098
Popis

64 stran, formát A4
Jiřina Bednářová

Publikace obsahuje:
1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 5 do7 let, pomocí kterých se rozvine jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní, grafomotorické dovednosti a kresba dítěte, souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry
2) metodický návod pro dospělé, který upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků, pomáhá překonávat obtíže.
Publikace je volným pokračováním dvou předchozích - Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly. Nyní se s grafomotorickými cvičeními obrací k předškolákům a začínajícím školákům, 5 až 7-letým dětem a jejich dospělým kamarádům. V autorčině dopise na konci knihy se dozvíme, jak máme při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek, a také dostaneme odpověď na otázky, které nás dospělé zajímají ohledně kreslení a psaní dětí tohoto věku. Nyní je tu pomocník, který provede nás a naše dítě začátky psaní. Pomůže uvolnit dětskou ruku a hravou, příjemnou formou nás povede metodicky správnou cestou při ovládnutí všech základních tahů písmen. Autorka s podporou svého osvědčeného spolupracovníka malíře a ilustrátora Richarda Šmardy si děti jistě získá příběhem pastelek Boženky a Máni a jejich kamarádek tužek, ty už děti znají z předchozích dílů, a nově i chlapce Adámka, kteří jsou nyní na návštěvě u malíře Augustina. Dítě tedy s Adámkem zvládá tvary od nejjednodušších ke složitým a vytváří si pěkné vlastní obrázky. Za úvodním vyprávěním je několik listů, na nichž se opakují jednoduché prvky kreslení, které by mělo zvládnout dítě mladší. Nedaří-li se, nejde o žádné neštěstí, vždyť víme, že vývoj každého z nás, tedy i našeho dítěte, je individuální, má své zvláštnosti. Dobrým pomocníkem budou v tom případě předcházející díly grafomotorických cvičení. Je lépe začít pracovat s nimi, abychom obtížnými úkoly dítě od kreslení neodradili. Samozřejmě, jsou-li obtíže výraznější, neváhejme požádat o konzultaci poradenské pracoviště (např. pedagogicko-psychologickou poradnu). Stojí za to získat dítě pro kreslení a psaní s podporou této publikace. Je velmi vhodná pro děti před nástupem do školy, ty zapsané i ty, jimž byl nástup školní docházky z nějakých důvodů odložen. Užitečná je také prvňáčkům proto, aby se jim lépe psalo nebo i těm, pro něž je psaní velmi namáhavá práce. My dospělí máme někdy krátkou paměť, nevzpomínáme si, jak těžké to bylo napsat řádek v sešitě přesně podle předpisu. Zkusme si pořídit předepsaný sešit pro 1. ročník a krasopisně jej vypsat. A to nad námi nebude nikdo stát a říkat: Seď rovně!, Nepiš nosem!, Piš hezky!
Co je to psát hezky? Znamená to psát lehce, s chutí, bez námahy, s radostí z dobrého díla. Dobrý výsledek se, jako při každé jiné práci, dostaví jen tehdy, máme-li vhodný materiál pro cvičení a vedle sebe laskavého člověka, který nás podpoří.

Číst více
Detaily produktu
623098

Menu

QR kód

Nastavení